Foto marjon

Als leerkracht werkzaam zijnde in het basisonderwijs en moeder van drie kinderen ontdekte ik dat er steeds meer kinderen zijn die behoefte hebben aan structuur en overzicht en dat een leer- of gedragsprobleem voortkomt vanuit disbalans in het brein en lichaam.

Allereerst heb ik mij gericht op de kinderen die een visuele leerstijl hebben. Ik heb mijn certificaat als “kernvisiecoach” gehaald bij Wim Bouman en ben een praktijk begonnen genaamd : VisieTastisch. Ik vind het een fantastische visie om op een andere manier naar kinderen te kijken. Om hun leerstijl te ontdekken en ze via die leerstrategie zelfredzaam te maken bij het leren lezen, rekenen en hierdoor de kinderen weer zelfvertrouwen te geven. Vervolgens heb ik de cursus Visuele screening en training bij Will Missot (CNLS) gevolgd omdat ik  bij kinderen die symptomen van dyslexie hebben,  zag dat er vaak sprake is van oog-richtingsproblemen. Daarnaast bekijk ik de reflexen die ten grondslag liggen aan al het motorisch handelen. (cursus NOV reflextherapie bij Marjolein Aarten-Willemse gevolgd (INPP). (Balans in je brein is balans in het leren).

Door de twee volgende cursussen : Leerproblemen de baas en Beweeg en Groei (Movement Based Learning) gevolgd in 2017 bij Lenny Zuijderduijn  heb ik leren kijken naar  “Welke invloed heeft de motorische ontwikkeling op de breinontwikkeling en het daaraan gekoppelde leren, concentreren en gedrag”. Ik wilde daar meer kennis over hebben en heb RMT 1 en 2 gevolgd, gegeven door Gaynor Ralls. (oktober 2017) Maart 2018 RMT for School Readiness, by Gaynor Ralls/ Niki McGlynn, Katwijk, The Netherlands gevolgd en in April 2018 RMT level 3 (Reading and Writing) by Janice Graham. Katwijk, The Netherlands en in November 2018 Face the Fear by Gill Brooksmith. Februari 2019 officieel RMTi consultant licensed.

 

In 2015 heb ik mijn certificaat als trainer van snel leren=leuk leren van Time2Control van Annemieke Groeneveld gehaald. Ik vind het mooi dat ik met het geven van deze training leerlingen in het voortgezet onderwijs kan helpen met het bieden van structuur, door ze te leren leren. Vooral het plannen van het huiswerk, het snellezen en het leren mindmappen vind ik fijn om ze te leren. Door deze vaardigheden aan de leerlingen aan te leren, zie ik dat het ze meer structuur en rust geeft. Ze overzien nu hun huiswerk en onthouden het beter, door de geheugentechnieken en zo wordt leren weer leuk!

VisieTastisch

Marjon van Duijn